onsdag den 4. marts 2015
22 grundejerforeningsmedlemmer var mødt frem. De 22 medlemmer repræsenterer følgende 15 ud af 28 parceller:
Sandvejen nr. 22, 24 og 28
Valløvej nr. 1, 3, 4, 5, 6, 7, 14 og 18
Saltøvej nr. 6, 8, 10 og 14.
DAGSORDEN:
1. Valg af dirigent.
2. Valg af stemmetællere.
3. Bestyrelsens beretning om grundejerforeningens virksomhed.
4. Godkendelse af årsregnskab.
5. Behandling af forslag fra bestyrelsen.
6. Behandling af indkomne forslag fra medlemmer.
7. Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent for næste regnskabsår. Bestyrelsen foreslår uændret kontingent.
8. Valg af medlemmer til bestyrelsen for 2 år. På valg er formand Ole Bertelsen og
sekretær Grethe Løgstrup.
9. Valg af suppleant for 1 år. På valg er Peter Hvidberg.
10. Valg af revisor – genvalg kan ikke ske, jf. vedtægterne.
11. Eventuelt. Herunder kommende arrangementer etc.
Ad pkt. 1. Valg af dirigent
Peter Løgstrup blev enstemmigt valgt som dirigent. Han konstaterede indledningsvis, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt. Opgørelsen af, hvor mange stemmer der var repræsenteret på generalforsamlingen, blev udskudt, indtil det eventuelt måtte vise sig, at der skulle stemmes om forslag.
Ad pkt. 2. Valg af stemmetællere
Det blev besluttet at udskyde valget, indtil det viste sig, om der var behov for stemmetællere.
Ad pkt. 3. Bestyrelsens beretning om grundejerforeningens virksomhed.
Formanden afgav beretning på bestyrelsens vegne:
Foreningens medlemmer:
Valløvej nr. 16 er solgt til Mads Madsen og Nongyoa Madsen. Velkommen til grundejerforeningen.
Foreningen har som bekendt en mailliste, der bestyres af Grethe Løgstrup. Ændringer til listen bedes sendt til Grethe, gretheloegstrup@mail.dk This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it . Foreningen har også en hjemmeside, som Peter Hvidberg styrer. Her kan man se foreningens fysiske udstrækning, hvem der sidder i bestyrelsen, foreningens vedtægter, referater fra generalforsamlinger, billeder fra arrangementer m.m. Adressen er www.vallensbaek-strandlod.dk .
Indbrud:
Der har heldigvis kun været et enkelt indbrud i det forløbne år.
Fælles arbejdsdag:
Der har ikke været en fælles arbejdsdag i 2014. Men ser medlemmerne et behov for en fælles indsats et sted, må man endelig give bestyrelsen besked. Det kunne jo i øvrigt være, at man skulle deltage i affaldskampagnen i april og samle affald ind på forstranden og i strandparken.
Vejene:
Vejbelægningen bliver 8 år til sommer, og den holder fortsat udmærket. Der forventes en levetid på i alt 10-15 år, inden der skal lægges et nyt lag på toppen. Skulle der opstå huller inden, skal de repareres, og hertil er der penge i vejpuljen. Der vil blive foretage et eftersyn af vejene til foråret. Enkelte steder står der vand i vejkanten efter regnvejr – det kan man måske selv aflede ved at lave en rende ind i grusrabatten.
Bemærkning: Flere medlemmer påpegede, at der i forbindelse med regnvejr står endog meget vand ved deres indkørsler – vand, som ikke umiddelbart kan afledes, og som er til stor gene. Problemerne skyldes formentlig først og fremmest, at kloakering - ikke mindst af økonomiske grunde - blev valgt fra i forbindelse med asfalteringen af vejene. Ulemperne kan næppe afhjælpes generelt på nuværende tidspunkt, men en løsning må overvejes i forbindelse med, at vi til sin tid skal have lagt et nyt asfaltlag på toppen.
Snerydning og glatførebekæmpelse/ukrudtsbekæmpelse:
Den sidste vinter har ikke givet store problemer med sne og is. Det er som bekendt den enkelte grundejer, der er erstatningsansvarlig, hvis renovationsarbejderne eller postbuddet kommer til skade på grund af manglende snerydning eller glatførebekæmpelse. Grundejerforeningens forsikring dækker ikke. Den enkelte grundejer har forpligtelsen til at rydde sne ud for hele sit grundstykke ud til vejmidten – og på Saltøvej i hele vejbredden. Det er også medlemmernes forpligtelse at holde fortov/grusrabatter rene for ukrudt. Holdes grusrabatterne ikke rene, vokser ukrudtet med tiden ud i vejbelægningen og ødelægger denne – det kan man se i strandparken. Tilsidesættelsen af pligten kan føre til merudgifter.
Gadebelysning:
Det sker, at gadelygter er slukkede. Man kan fejlmelde til DONG Energy på tlf. 72102160 eller på DONGs hjemmeside. Og det virker.
Kommunale forhold:
Der har været borgermøde om Strandparken den 29.04.2014 i Ishøj. Her kunne alle spørgsmål om Strandparken rejses, og alt bliver besvaret. Der har endvidere været dialogmøde i Vallensbæk kommune den 22.05.2014, hvor der blev orienteret om udviklingen i kommunen.
Renovering af udløbsbygværk på Saltøvej blev afsluttet i juni. Det er nu HOFOR, der står for anlægget.
Formanden sidder i Agenda 21 rådet i kommunen, og der har han bl.a. foreslået, at der etableres kløverstier i kommunen. Det blev modtaget positivt, og den 9. oktober blev de indviet. Én af ruterne går ned ad Sandvejen.
Parcelhusejernes landsforening:
Via Parcelhusejernes Landsforening har foreningen som bekendt tegnet en forsikring, som bl.a. dækker:
- Lovpligtig arbejdsskadeforsikring, som dækker lønnet eller ulønnet arbejdskraft, der udfører hverv for foreningen – f.eks. pligtarbejde.
- Retshjælpsforsikring, der giver økonomisk hjælp ved visse retssager.
- Kautionsforsikring, der omfatter forhold, hvor kassereren løber med kassen.
- Erhvervsansvarsforsikring, som dækker ansvar for bl.a. fællesområder, veje og legepladser, dog ikke trampoliner og svømmebassiner.
- Bestyrelses- og ledelsesansvarsforsikring, som dækker bestyrelsens dispositioner under varetagelse af bestyrelseshvervet.
Derudover giver medlemskabet af Parcelhusejernes Landsforening mulighed for at få rådgivning og anden service, og så får alle husstande et medlemsblad 4 gange om året. Medlemsbladet indeholder ofte kontante råd til husejere.
Vejfest:
Foreningen fejrede 80 års jubilæum den 30. august, men vejret var ikke med os. Takket være Jørgen og Merethes telt og Bo’s dejlige mad blev det dog en god fest. Tak til alle, der arrangerede.
Bemærkning: Der var stemning for en sommerfest igen i år, og medlemmerne opfordres til at melde sig som arrangører.
Fastelavn:
I år har vi ikke holdt fastelavnsarrangement, fordi fastelavn lå midt i vinterferien.
Dyrelivet:
Der er heldigvis ikke hørt om rotter i det forløbne år. Ser man rotter, vil bestyrelsen gerne have besked og husk at give kommunen besked – det gøres let på hjemmesiden.
Bemærkning: Der var stor interesse for en fugletur igen i år. Formanden undersøger mulighederne.
Formanden afsluttede sin beretning med en tak til alle, der har bidraget til arbejdet og sammenholdet i grundejerforeningen.
Dirigenten konstaterede herefter, at beretningen og debatten i forbindelse med beretningen var taget til efterretning.
Ad pkt. 4. Godkendelse af årsregnskab.
Michael Grosen gennemgik det omdelte årsregnskab. Regnskabet blev enstemmigt godkendt.
Ad pkt. 5. Behandling af forslag fra bestyrelsen.
Der var ingen forslag til behandling.
Ad pkt. 6. Behandling af indkomne forslag fra medlemmerne.
Der var ingen forslag til behandling.
Ad pkt. 7. Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent for næste regnskabsår.
Michael gennemgik budgettet for 2015. Budgettet blev godkendt. Det blev vedtaget, at kontingentet for 2015 er uændret. 4 husstande mangler endnu at betale kontingent.
Ad pkt. 8. Valg af medlemmer til bestyrelsen for 2 år. På valg er formand Ole Bertelsen og sekretær Grethe Løgstrup.
Både Ole og Grethe har siddet i bestyrelsen i 8 år og begge fandt, at yngre kræfter burde tage over. Begge accepterede dog at genopstille, da der ikke var andre forslag. Formanden og sekretæren blev således valgt ved fredsvalg. Der var enighed om at henstille særligt til de yngre medlemmer af foreningen dels at møde mere talrigt op til generalforsamlingen dels at gå ind i bestyrelsesarbejdet. Bestyrelsen består herefter af
Ole Bertelsen (formand)
Tamer Topcu
Michael Grosen (kasserer)
Grethe Løgstrup (sekretær).
Ad pkt. 9. Valg af suppleant for 1 år. På valg er Peter Hvidberg.
Peter blev genvalgt ved fredsvalg.
Ad pkt. 10. Valg af revisor – genvalg kan ikke ske, jf. vedtægterne.
Martin Jensen blev valgt ved fredsvalg.
Ad pkt. 9. Eventuelt.
Der var intet til drøftelse under dette punkt.
Mødet hævet.
…………………………………… ………………………………………….
Formand Ole Bertelsen Dirigent Peter Løgstrup
Efter generalforsamlingen orienterede Ole Bertelsen om, hvad der sker omkring os:
Evt. etablering af regnvandssøer i Strandparken.
Evt. omlægning af Store Vejle å ved søerne.
Etablering af et pumpeanlæg, hvor Store Vejle å svinger nede ved vandet – til højre for den store sten.
Risikostyringsplan. Handler om oversvømmelsesrisiko fra havsiden. Er i høring lige nu og kan hentes på kommunens hjemmeside.
Arken
Agenda 21 rådet.